dinsdag 8 maart 2011

Linda de Mol Gooische vrouw @ Nederlandse Actrices

 
Gooische vrouw Linda de Mol voelt zich inmiddels ook actrice
Linda de Mol voelt zich een volwaardige actrice. "Ik werk altijd met hele goede acteurs en niemand heeft me ooit het gevoel gegeven dat ik geen actrice ben."
Linda de Mol voelt zich naast presentatrice inmiddels ook een volwaardige actrice. "Ik werk altijd met hele goede acteurs en niemand heeft me ooit het gevoel gegeven dat ik geen actrice ben", zegt ze.
"De pers suggereert het weleens, zo van: zij is eigenlijk presentatrice en ze is er dat acteren een beetje bij gaan doen", zegt ze in Metro. "Maar als je ziet hoeveel meters ik inmiddels gemaakt heb: zeventig afleveringen Spangen, vijf hoofdrollen in films, Gooische Vrouwen, sketches. Een gemiddelde student van de toneelschool heeft het weliswaar vier jaar in de basis geleerd, maar heeft nog niet die ervaring."
Vanaf dit weekeinde is haar nieuwste acteerprestatie te zien. Zaterdag zendt RTL de eerste aflevering van de comedyserie Iedereen is Gek op Jack uit. Daarin wordt De Mol bijgestaan door Ik Hou van Holland-collega Jeroen van Koningsbrugge.
Linda de Mol trots op scheiding
Linda de Mol is trots op de manier waarop zij en haar ex-man Sander Vahle hun scheiding hebben geregeld. De presentatrice en de tv-regisseur maakten in 2007 een einde aan hun huwelijk, waaruit twee kinderen voortkwamen.
"Voor zover je een scheiding goed kunt regelen, hebben we dat gedaan", blikt De Mol terug in het AD.
"Tuurlijk was het een afschuwelijke rottijd voor de kinderen. Maar we hebben meteen gezegd: hun belang staat voorop. Daar moet je dan ook naar handelen. Ik ben er trots op dat dat is gelukt."
Linda De Mol vertelt dat ze de scheiding niet aan zag komen. "Ik dacht dat we samen tachtig zouden worden en hoogstens een dip beleefden. Een scheiding gebeurt mij niet, dacht ik altijd."

Zo'n vier jaar geleden strandde De Mols huwelijk na twaalf jaar. Vahle zou een affaire hebben gehad met een buurvrouw. "In het begin vond ik het onrechtvaardig: waaraan had ik dit verdiend?", herinnert De Mol zich. "Maar ik besefte later: ook ik heb fouten gemaakt."
Een paar maanden na de scheiding vond Linda haar huidige partner, toetsenist Jeroen Rietbergen.
"Iedereen in mijn omgeving riep: wat ben je nu aan het doen? Je zit nog tussen de puinhopen van de breuk met Sander en begint nu al met een ander. Verstandelijk bekeken sloeg het ook echt nergens op, maar het voelde goed."

Rietbergen woont inmiddels bij De Mol en haar twee kinderen, zoon Julian en dochter Noa. Op aandringen van de kinderen trok de toetsenist bij hen in, zegt De Mol. "Als zij het niet hadden gewild, had ik het niet gedaan.
"Jeroen was er steeds vaker en de kinderen bleken dol op hem. En andersom. Ongelooflijk hoe we met Jeroen toch weer een gezin zijn geworden."
Linda De Mol noemt zichzelf een zondagskind. Ze is niet alleen op televisie succesvol met programma's als Ik Hou Van Holland en Miljoenenjacht, maar heeft ook haar eigen tijdschrift en speelt geregeld in films.
"Ik begrijp het best dat vrouwen soms jaloers op me zijn. Zou ik ook zijn als ik in een andere situatie zou zitten."
Linda de Mol: ‘BN’ers in de rij voor Gooische Vrouwen-film’
Bekende Nederlanders stonden in de rij voor een gastrol in de nieuwe Gooische Vrouwen-film. Dat zegt bedenkster Linda de Mol in Televizier. Heel wat BN’ers zullen in de film voorbijkomen, vertelt De Mol. “Er waren zo veel mensen die wilden meedoen. Ze belden zelf. Ja, echt waar. Voor een scène in de viplounge van de ArenA hadden we alleen al Winston Gerschtanowitz en Renate Verbaan, Gigi Ravelli, Wilfred Genee, Maik de Boer, Marijke Helwegen en Nikkie Plessen.“
De BN’ers vroegen niet eens een vergoeding voor hun gastoptreden, zegt de actrice en presentatrice. “Ze kwamen daar voor niets een hele avond zitten voor een shot van drie seconden. Ontzettend lief.”
De Gooische Vrouwen-film gaat op 10 maart in première. De Mol hoopt op goede kritieken. “Zelfs al zouden de mensen na Gooische Vrouwen – De Film zeggen dat het alleen maar een lange aflevering was, dan is het nog niet erg. Dan is het wel een heel goede aflevering. Je zit lekker te lachen en raakt af en toe ook best een beetje ontroerd. En op het eind kom je met zo’n smile uit de bioscoop.”

Actrice Linda de Mol bang voor facelift
Linda de Mol is bang om een facelift te laten doen. En dat terwijl ze eerder haar oren liet corrigeren, een beugel had, haar ogen liet laseren én geregeld haar rimpels weg laat halen.
'Een complete facelift zou ik niet durven', vertelt de presentatrice in een interview met Libelle. Om er over haar geregelde anti-rimpel behandelingen op te laten volgen: 'Het voordeel van zo’n rimpel weghalen, is dat het spul over vier maanden weer verdwijnt. Van alle dingen die ik heb laten doen, heb ik dagelijks lol, maar een operatie is wel een different cookie.'
Linda vindt zichzelf op het ogenblik te zwaar, maar: 'Ik houd van eten, ik vind het gezellig en ik geniet ervan. Een zaterdagavond zonder kaasjes, chips en nootjes, ik vind er niets aan. Ik sport twee keer per week, en als ik iets slanker wil zijn, dan gaat dat naar vier keer en stop ik met snoepen. Het gaat in fasen, soms merk ik dat ik zin heb in slank zijn en soms wil ik gezelligheid.'
 
Gek op Jack overtreft verwachtingen Linda De Mol
Iedereen is Gek op Jack voldoet vooralsnog glansrijk aan de verwachtingen van Linda de Mol. Voor de start van haar nieuwe comedyserie stelde ze geleidelijk aan te willen bouwen naar 'anderhalf miljoen of meer' kijkers.
De eerste twee afleveringen trokken echter al rond de twee miljoen kijkers.
Vorige week stemden ruim twee miljoen kijkers af op de eerste aflevering van de RTL-serie, waarin de andere hoofdrol wordt vertolkt door Jeroen van Koningsbrugge.
Zaterdagavond schakelden opnieuw zo'n twee miljoen kijkers in op Iedereen is Gek op Jack, blijkt uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek.
Het best bekeken programma van de zaterdagavond was het achtuurjournaal, dat 2,1 miljoen kijkers trok. Iedereen is Gek op Jack volgt op de tweede plek. All You Need is Love, met 1,8 miljoen kijkers, completeert de top drie.
Linda de Mol vindt dat ze op dit moment een beetje aan de stevige kant is. "Ik ben helaas voor mijn doen nu topzwaar, maar heb eigenlijk nu de gemiddelde maat van 65 procent van de Nederlandse vrouwen", zegt de presentatrice in Libelle.
Uiterlijk is belangrijk voor De Mol, maar minderen met eten is desondanks niets voor haar, zo zegt ze in het tijdschrift.
"Ik houd van eten, ik vind het gezellig en ik geniet ervan. Een zaterdagavond zonder kaasjes, chips en nootjes, ik vind er niets aan."
Volgens De Mol schommelt haar gewicht regelmatig. "Soms merk ik dat ik zin heb in slank zijn en soms wil ik gezelligheid. Ik heb een enorm spierenpakket, maar er zit een laagje vet overheen waardoor je het niet ziet. Ik heb het lang vervelend gevonden, maar ik begin het steeds meer te accepteren."
Liposuctie zou voor De Mol geen optie zijn. "Dan zou ik eerst moeten afvallen om de probleemplekken te zien en als ik afval, heb ik die helemaal niet."
Wel heeft de presentatrice regelmatig aan haar uiterlijk gesleuteld, geeft ze eerlijk toe. "Ik heb mijn oren laten doen, een beugel gehad, mijn ogen zijn gelaserd en gelift en ik laat mijn rimpels wel eens weghalen. Daar kun je alles van vinden, maar ondertussen sta ik wel elke maand met mijn kop op een blad."
Een facelift ziet De Mol niet zitten. "Van alle dingen die ik heb laten doen, heb ik dagelijks lol, maar een operatie is wel een different cookie."
De Mol is binnenkort te zien in Gooische Vrouwen - De Film. Deze gaat op dinsdag 8 maart in première.
Linda de Mol zegt de rol van Cheryl Morero na de Gooische Vrouwen-film gedag. De actrice ziet het vooralsnog niet zitten om een tweede film over de Gooische vriendinnen te maken. Ze kroop al vijf seizoenen in de huid van de kooplustige Cheryl.
"Eigenlijk is dit de mooiste afsluiter van de vijf seizoenen. Ik vind zelden een deel twee leuk", zegt De Mol in De Telegraaf. "Ik vind het gevaarlijk om 'absoluut nooit' te zeggen, stel dat iedereen het mist."
De Mol hoopte lang op de terugkeer van actrice Annet Malherbe, maar dat gaat niet gebeuren. "Ze heeft het lief verwoord in Zomergasten."
"Ze is na twee, drie jaar klaar met iets. Het is heel erg jammer maar ik snap het wel. Met Lies Visschedijk, Roelien, is het ook erg leuk."
Andere oude bekenden keren ook terug in de film. "Dokter Rossi, Jari, tante Cor. Het wordt wat je gewend bent van de serie, maar het mag iets meer kosten", verklapt De Mol. "We gaan naar het buitenland, ik verheug me er al op met de meiden in Parijs te zijn."
De opnames voor de Gooische Vrouwen-film gingen zondag van start en duren nog tot half oktober. "Ik zit niet in alle scènes, ik heb 22 of 23 draaidagen", vertelt De Mol. "En een gedeelte zit om de hoek, zoals Villa Morero."
De film verschijnt rond maart 2011 in de bioscoop.
Linda de Mol maakt zich niet druk om eventuele slechte recensies voor de Gooische Vrouwen-film. Ze is ervan overtuigd dat iedere bioscoopganger gaat genieten van de film.
De Mol verbaast zichzelf over haar relaxte houding. Het nieuwe verhaal over de vriendinnen uit het Gooi gaat 10 maart in première.
De Mol is ook bezig met een nieuwe komische serie, die 26 februari van start gaat. "Ik realiseerde me dat ik me heel zenuwachtig maak over Gek op Jack, maar totaal niet over Gooische Vrouwen. Heel raar", zegt De Mol. "Ik denk dat ik volkomen relaxed naar de première ga. Die film is zo leuk geworden."
"Als je van de serie Gooische Vrouwen houdt, dan vind je deze film het einde", zegt Linda, die de rol van Cheryl Morero speelt, stellig. "Hij is ongelooflijk leuk geworden. Het is niet een lange aflevering, het is echt een film."
"Het is alles wat je verwacht van Gooische Vrouwen. Ontzettend veel lachen. Ik ben ook twee keer volgeschoten toen ik zat te kijken."
Linda is absoluut niet bang voor slechte recensies. "Het is natuurlijk niet een heel zwaar drama of iets totaal anders dan de serie. Ik verwacht eigenlijk geen slechte kritieken." En mocht de film toch worden afgekraakt, dan vreest Linda niet dat de bioscoopbezoekers wegblijven. "Ik denk dat hij het goed gaat doen of heel goed gaat doen."
Linda de Mol vond het lastig om te zoenen met Jeroen van Koningsbrugge in de nieuwe komedieserie Iedereen is Gek op Jack. De Mol en Van Koningsbrugge kenden elkaar al van de spelshow Ik Hou Van Holland, maar opeens werden ze een televisie-echtpaar.
De Mol, die de rol van Barbara speelt, vond het erg ongemakkelijk om haar goede vriend Van Koningsbrugge alias echtgenoot Jack te moeten zoenen.
"Dat was wel wennen hoor", zegt ze in De Telegraaf. "We hebben er heel hard om gelachen, weggelachen eigenlijk. Inmiddels draaien we er onze hand niet meer voor om."
Maar Linda loopt tegen meer problemen op met Van Koningsbrugge als tegenspeler. "We hebben gisteren een scène opgenomen waarin ik boos op hem moet zijn. Dat is niet te doen. Ik heb echt mijn wang kapotgebeten om niet te lachen."
Linda de Mol en haar Gooische Vrouwen-collega's voelen zich niet op hun gemak op de rode loper. "Het blijft altijd een beetje onwerkelijk, hoor", zegt de 46-jarige presentatrice en actrice.
Dinsdagavond moeten de dames er toch echt aan geloven, bij de première van de film gebaseerd op de gelijknamige tv-serie. "Het is af en toe leuk, maar volgens mij moet je het niet te vaak doen. Dat is niet gezond", vindt De Mol. "Het is nu een soort sport voor mensen om hele gekke vragen te stellen als je in je jurk op die rode loper verschijnt, waardoor je soms helemaal van je à propos bent."
Ook Gooische Vrouw Tjitske Reidinga is er niet dol op. "Ik ben niet zo heel gek op de rode loper", zegt ze. "Je geeft je toch een beetje bloot. Ik zie daar best wel een beetje tegen op, dus in die zin doe je mij daar nooit echt een groot plezier mee. Het is toch een beetje alsof je in een aquarium met hele grote haaien wordt gegooid."
"Je moet wel heel lang kunnen glimlachen, dat is vooral de uitdaging", laat actrice Susan Visser weten. "En dan ook nog een beetje ontspannen blijven, is zo naakt."
De première van Gooische Vrouwen met Linda de Mol vindt plaats in het Amsterdamse Delamar Theater. De film is vanaf 10 maart voor iedereen te bewonderen in de bioscopen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten